Molimo vas sačekajte...
Faze razvoja karakterišu i specifični problemi. U ranom periodu javljaju se poteškoće sa spavanjem, ishranom, formiranjem higijenskih i radnih navika. Polazak u vrtić i školu donosi nove izazove, poremećaj pažnje i poteškoće u učenju, otpor prema autoritetu, suočavanje i neslaganje sa vršnjacima. Važno je uočiti i blagovremeno reagovati na pojavu ovakvih i sličnih problema pre adolescencije, kada se sve produbljuje i pojačava, a uticaj na dete zahteva mnogo više napora i umeća.
Neslaganje u porodici, razvod roditelja i odvajanje, gubitak člana porodice i niz nepredviđenih okolnosti idealna su podloga za emocionalne i razvojne probleme. Sve ovo može dovesti do pojave strahova, nesigurnosti, socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja i psihosomatskih oboljenja.
Dolazak sa detetom kod psihologa ne znači da niste dobar roditelj, upravo je suprotno. Psiholog nije roditelj – ta uloga je samo Vaša.
U sagledavanju celovite slike o detetu svake profesionalne ordinacije, kao i rešavanju problema razvojnog i školskog perioda, značajno mesto zauzima i dečiji psiholog. U našem Timu ovu važnu ulogu obavljaju diplomirani psiholozi Ksenija Krbanjević i Marija Nikolić sa višegodišnjim iskustvom u radu sa decom i uspehom u rešavanju nekih od navedenih problema zbog kojih nam se možete obratiti:
– poremećaj ritma hranjenja, izbirljivost u odabiru namirnica i konzumiranje samo odredenih vrsta namirnica, preterano konzumiranje hrane i gojaznost, anoreksija i bulimija kao ozbiljniji poremećaji.
– poremećen ritam sna i dužine spavanja, nesanica i teškoće pri uspavljivanju, noćni nemir i učestalo buđenje, plakanje, buđenje u ranim jutarnjim časovima.
– adaptacija na jasle, vrtić ili školu, učestalo i neutešno plakanje prilikom odvajanja od roditelja, najčešće u prvih mesec dana, odbijanje kontakta sa vaspitačima/učiteljicama kao i kontakta sa drugom decom i vršnjacima.
– problemi u savladavanju školskog gradiva, nemotivisanost, nedostatak radnih navika i adekvatnih strategija u učenju, izrada planova prema individualnim sposobnostima i mogućnostima svakog deteta ponaosob.
– produžena faza negativizma nakon treće godine i česti izlivi besa, nemogućnost kontrolisanja besa, anksioznost, povlačenje deteta u sebe, potiskivanje..
– laganje, krađe, bežanje iz škole i kuće koji mogu prerasti u ozbiljne poremećaje u ponašanju a koji se u kasnijem periodu života teško koriguju.
– česta pojava psihosomatskih smetnji kod hipersenzitivne dece u vidu bolova u stomaku, grčeva, glavobolja, tikova i emocionalnoih poremećaja kao posledica potiskivanja.
– strah od mraka, spavanja bez roditelja, strah od lekara i medicinskih intervencija koji kod deteta mogu izazvati visoku dozu anksioznosti.
– primarni problemi uspostavljanja kontrole sfinktera kao i sekundarni problemi dnevnog i noćnog umokravanja usled trauma, strah od defekacije kao čest problem kod dece.
– psihološke smetnje koje nastaju kao posledica neke traume (gubitak roditelja ili članova porodice, odvajanje, teška bolest); pružanje pomoći detetu i roditeljima kroz savetovanje.
– neusklađenost vaspitnih stilova roditelja, nedostatak veština komunikacije sa detetom, pomoć u razumevanju razvojnih problema i individualnih potreba u cilju uspostavljanja skladnijeg odnosa sa detetom.
U ordinaciji Medica Tim rade psiholozi Ksenija Krbanjević i Marija Nikolić. Posetite ih!